הפקת פרסומות לטלויזיה
מאז הקמתה של הרשות השניה וכניסתה של הטלוויזיה המסחרית לחיינו, היה הפרסום בטלוויזיה יעד נכסף למפרסמים רבים. אף מפרסם גדול יכל להרשות לעצמו שלא להיות על "המרקע הקטן" ורבים שמו יעדם לכבוש את ליבנו דרך הפקות ענק שלעיתים אף הגיעו למיליונים (לא הפרסום! ההפקה !!!).
אין ספק שהטלוויזיה המסחרית שינתה את מפת הפרסום בישראל וממש בנתה מותגים רבים. חברות אופנה, מזון, נדל"ן, קוסמטיקה ועוד…. הקצו תקציבי פרסום גדולים במדיה החדשה על חשבון המדיות הותיקות והישנות יותר כמו העיתונות והרדיו.
אולם שנים רבות היה הפרסום בטלוויזיה נחלתם של "המפרסמים הכבדים" שכן הפרסום בטלוויזיה נחשב יקר באופן יחסי לשאר המדיות הפרסומיות הקיימות.
כיום, במיוחד אחרי פיצול ערוץ 2 והקמתם של ערוצים מסחריים שונים לכל אחת מהזכייניות – רשת וקשת, נפתחה האפשרות לפרסום בטלוויזיה גם למפרסמים עם תקציבי פרסום נמוכים יותר. לכל זכיינית נוצר "נדל"ן" כפול של זמן אוויר, והתחרות על כל מפרסם רק הטיבה איתו.
כבית הפקה וקריאייטיב לפרסומות וחסויות בטלוויזיה, לא אחת אנחנו שומעים על כל מיני "דילים" של פרסום במדיות השונות. נכון! לעיתים "הדיל" בהחלט שווה ונותן מענה על צרכיו הפרסומיים של העסק, אך אל לנו להתפתות אחר כל עסקה כזאת שכן עלות שידור הפרסומת היא רק נדבך אחד מהשיקולים הפרסומיים שעל המפרסם לקחת ויש חשיבות גדולה לרכוש מדיה נכונה וממוקדת.
יש להבין ראשית מי קהל המטרה אליו אנו רוצים לפנות, ולפרסם בטלוויזיה רק במקומות ובשעות שאנו עשויים לפגוש אותו ולא לרכוש מדיה וזמן אוויר רק כי הוא זול. הרי לא הייתם רוצים לפרסם בזמן ובמקום בו לא תפגשו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם רק כי יש לכם דיל מדהים. הרי ברור לכל שהייתם מוכנים להשקיע יותר בפרסום ובתנאי "שיעשה את העבודה!"
ניקח לדוגמה נעלי ריצה.
בניתוח הכי פשוט אנו יודעים שמדובר בקהל ספורטיבי, גברים ונשים.
מבלי להכליל כמובן, רוב הסיכויים שהקהל אליו אנו מכוונים צופה בטלוויזיה בעיקר בשעות הערב והפריים. לכן ננסה כמובן לכוון את הפרסום לשידור בתכניות בעלות תכנים יותר בריאים וספורטיביים. בנוסף לערוצים המסחריים בהם אנו פונים לפלח גדול של האכלוסיה, ערוצי הספורט הם כמובן מקום פרסום נוסף ומצויין למטרה זו שכן שם נפגוש קהל מאד ממוקד והפרסום יהיה מאד אפקטיבי.
נשמע מסובך? לא ממש! אבל חשוב להתייעץ עם איש מדיה ניטראלי עד כמה שאפשר לפני שמשקיעים סכומים לא מבוטלים בפרסום בטלוויזיה.
ומה לגבי הפקת הפרסומת? מה? לא נשחיל פה איזו מילה???
נכון! מודה שאני לא אובייקטיבי. כחברה המתמחה שנים בהפקת פרסומות וחסויות לטלוויזיה ולרדיו דווקא הפסקת הפרסומות מעניינת אותי לא פחות מהתכניות עצמן. מי עלה עם קמפיין חדש, איזו הפקה עשו, מי משתתף…. וכל מה שמעניין….. בעיקר מפיקי פרסומות :).
כמו בכל דבר, חשוב לקבל תמורה טובה להשקעה שלנו ולכן ברור למה מפרסם ישאף להפיק את הפרסומת בעלות נמוכה. אבל……. אל לו להתפשר על האיכות! חשוב לבחור בבית הפקת פרסומות עם ניסיון רב ולא פחות חשוב שיתן מענה גם לצד הקריאייטיבי במידה ולמפרסם אין משרד פרסום שמתמחה בזה. גם צופה שאינה מיומן יכול לראות את ההבדלים בין רמות ההפקה השונות. לכן יש רף כניסה מינימאלי להפקה. חשוב שאתם כמפרסמים תראו טוב ושתעבירו את המסר השיווקי שלכם בצורה המיטבית.
ואם עדיין יש לכם שאלות בנושא. מה? לא תתקשרו?
טעימה מפרסומות שהפקנו ללקוחות שלנו