הפקת חסויות לטלויזיה
"התכנית משודרת בחסות…"
כמה פעמים לדעתכם שמעתם את המשפט הזה?? הפסקתם לספור אהההה…
מהי חסות? ומה ההבדל בעצם בין חסות לפרסומת?
אעשה לכם סדר. משמעות שידור פרסומת בטלוויזיה היא בעצם רכישת זמן אוויר מהערוץ ושידור תוכן שיווקי. הפרסומת אינה מוגבלת בזמן למרות שרוב הפרסומות לא תמשכנה למעלה מ- 10 עד 15 שניות וזאת משום עלות שידורה. לעומת זאת, אורך חסות בטלויזיה הוא 6 שניות בדיוק (כ-12 מילים) ובשונה מפרסומת, החסות היא תדמיתית ואין להשתמש בה לצורך הנעה לפעולה אלא רק הצגת חברה או מוצר ופירוט במספר מילים. אין להאדיר או להשתמש במילה "חדש" בחסות. לא ידעתם נכון?
התוכן הפרסומי, אם בפרסומת ואם בחסות, כפוף לאישור הרגולציה של הערוצים השונים. למשל, ערוצי רשת וקשת כפופים לרגולציה של הרשות השניה וערוץ הספורט למועצת הכבלים והלווין. מטרת הרגולציה היא כמובן לאשר את אמיתות התכנים וכן להגן על אוכלוסיות. כלומר, פרסומת שיש בה תוכן פוגעני תיפסל ולא תעלה לשידור.
שוני נוסף הוא במיקום התוכן המשודר. חסות משודרת בצמוד לתכנית המשודרת ובעצם "חוצצת" בינה לבין מקבץ הפרסומות. יש הרואים במיקום זה יתרון רב משום שהצופים עדיין לא בשלב הזגזוג או בהפסקה קלה של נשנוש.
הפקת חסויות, גם הן צריכות להיעשות ע"י בתי הפקה עם ניסיון. דווקא הגבלת המילים וזמן השידור מצריך דיוק בתכנים, ולעיתים הפקת חסויות מורכבות יותר מהפקת פרסומות, בהן אין הגבלת זמן שידור.
כמובן שיש חשיבות מאד גדולה לנראות של החסות ולאיך שהיא נשמעת. לא הייתם רוצים שהחסות שלכם תשמע חלש מהאחרות או שתראה פחות יפה ומושקעת ולכן, אל תתפשרו בהפקה! גם אם זה יעלה עוד קצת. תמחור הפקת חסות הוא פועל יוצא של כמות שעות העבודה עליה וכמו בהרבה דברים אחרים ככל שתשקיעו יותר זמן תקבלו בדרך כלל תוצאה טובה יותר.
ביחרו חברת הפקה עם ניסיון רב ובקריין שיעביר את המסר בצורה הטובה ביותר.
דוגמאות לחסויות בטלויזיה
בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מפרסמים של חברות "קטנות" יותר שבוחרות באמצעי של החסות בטלוויזיה כדי להגיע לקהלי רחבים אולם יש לזכור שבטלוויזיה כמו בטלוויזיה, השידור הוא ארצי ולכן חברה או עסק שאינה ערוכה לספק את מוצריה בפריסה ארצית מוטב שיבחרו באמצעי פרסום מקומי ולא ארצי (על כך אפרט בכתבה המתייחסת לשאלה – רדיו או טלוויזיה?).
האם כל אחד יכול לפרסם בטלוויזיה? ברור! אולם יש רף כניסה שלדעתי הוא מינימום בהחלטה לפרסם בטלוויזיה והוא תלוי תקציב. זאת אומרת, שלכל תקציב יש את המדיה המתאימה לו. לעסק שמעוניין לפרסם ותקציב הפרסום שלו עומד על 5,000 ש"ח אמליץ לפרסם במקומון או באמצעי פרסום דומה. בתקציב של 20,000 ש"ח כדאי יהיה לו לבחור במדיה משודרת כמו רדיו או בפרסום חוצות מדויק ובתקציבים גבוהים יותר יהיה שווה ללכת כבר על מדיה טלוויזיונית.
כל תקציב פרסום והמדיה המתאימה לו
אז לפני שנעבור לפרסומת. הכתבה הזו בחסות …
טעימה מהחסויות שהפקנו ללקוחות שלנו